- Általános
		 rendelkezések
 
	
	
	A Szolgáltató adatai:
	
	
	 
	  | 
	   A
	  Szolgáltató neve: 
	   | 
	  
	   Richterpark
	  Kft. 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Székhelye
	  és postai címe: 
	   | 
	  
	   2750
	  Nagykőrös, Szurdok dűlő 812. 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Nyilvántartó
	  hatóság: 
	   | 
	  
	   Budapest
	  Környéki Törvényszék, mint Cégbíróság 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Cégjegyzékszáma: 
	   | 
	  
	   Cg.
	  13-09-225488 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Adószáma: 
	   | 
	  
	   32206896-2-13 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   E-mail
	  címe: 
	   | 
	  
	   jozsefrichter@hotmail.com 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Honlapjának
	  címe: 
	   | 
	  
	   www.magyarnemzeticirkusz.hu 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Telefonos
	  ügyfélszolgálat: 
	   | 
	  
	   +36
	  20 935 40 50 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Ügyfélszolgálat
	  e-mail címe: 
	   | 
	  
	   info@magyarnemzeticirkusz.hu 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Panaszkezelés
	  helye és elérhetőségei: 
	   | 
	  
	   1145
	  Budapest, Thököly út 111. 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   +36
	  20 935 40 50 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   jozsefrichter@hotmail.com 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Munkanapokon
	  10.00 - 16.00 óra között 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Tárhely
	  szolgáltató neve: 
	   | 
	  
	   ELIN.hu
	  Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft. 
	   | 
	 
	 
	  | 
	   Tárhely
	  szolgáltató címe: 
	   | 
	  
	   9024
	  Győr, Déry T. u. 11. 
	   | 
	 
	
	
	 
	
	
	 - A Richterpark Kft. a Nemzetközi Cirkusz Bt.
		 megbízásából on-line internetes rendszert (a továbbiakban:
		 Rendszer) üzemeltet különböző kulturális, sport és egyéb eseményekre (a
		 továbbiakban: Rendezvény) szóló belépőjegyek és bérletek (a továbbiakban:
		 Belépőjegyek) megvásárlásának elősegítésére. A Szolgáltató a Vásárlók
		 részére a Rendszerében fellistázott Rendezvények Belépőjegyeinek
		 megvásárlását biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás).
 
	 - A jelen
		 Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a
		 Szolgáltató valamint az internetes rendszerét használó személy (a
		 továbbiakban: Vásárló) között belépőjegyek megvásárlására vonatkozó
		 szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a Szolgáltató és a
		 Vásárló között keletkező jogokat és kötelezettségeket.
 
	
	
	Szolgáltató kifejezetten
	rögzíti, hogy az ő szolgáltatása kizárólag a vele szerződéses jogviszonyban
	álló szervezetek által szervezett és lebonyolított rendezvények részvételére
	jogosító jegyek kényelmi, azaz elektronikus megvásárlását biztosító felület
	üzemeltetése, a rendezvény megvalósítója nem a szolgáltató, hanem szerződéses
	partnere, jelen esetben a Nemzetközi Cirkusz Bt.
	
	 
	
	
	 - A SZERZŐDÉS TÁRGYA
 
	
	
	A Szolgáltató által értékesítésre felkínált
	jegyek és termékek, melyek tulajdonságai, jellemzői, valamint a vásárlás
	feltételei a hozzájuk tartozó konkrét oldalon ismerhetők meg.
	
	4.           
	SZERZŐDŐ FELEK AZONOSÍTÁSA
	
	A Szolgáltató üzleti tevékenysége kizárólag a
	www.magyarnemzeticirkusz.hu
	oldalon a Nemzetközi Cirkusz Bt., valamint
	egyéb Szolgáltatóval szerződésben álló kulturális, sport és egyéb intézmény
	logójával és adataival jól felismerhetően azonosított internetes felületen
	keresztül kiválasztott, az ott szereplő vásárlási feltételek szerint
	bankkártyával vagy banki átutalással megvásárolt jegyekre, termékekre terjed
	ki.
	
	 
	
	Vevő
	a regisztrációs adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait (név; vásárlási
	cím; e-mail cím; telefonszám), Eladó ezeknek megfelelően felel a teljesítésért
	és a számla kiállításáért. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért
	minden felelősség Vevőt terheli. Eladó a nyilvánvalóan hibás vagy hamis
	regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén Vevő valódiságát jogosult
	ellenőrizni.
	
	 
	
	A vevő által hibásan közölt adatok alapján kiállított számla
	érvénytelenítése és a helyes adatokat tartalmazó – ismételten kiállított –
	számla külön-eljárási díja 2500 Ft. Ezen összeg Vevő felé, a kijavításra
	vonatkozó írásbeli kérelmét követően kiszámlázásra kerül, melynek kiegyenlítése
	után áll Eladó módjában a korrigált adatokat tartalmazó számla kiállítása és
	postázása Vevő felé. Kijavításra vonatkozó kérelmet Eladónak a kiállítás
	dátumától számított három munkanapon belül van módja fogadni.
	
	5.           
	VÉTELÁR, FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
	
	A
	jegyek mellett feltüntetett ár azok vételára, amely egyúttal tartalmazza az
	általános forgalmi adót is. A vételár kiegyenlítése az alábbiak szerint
	kizárólag banki átutalásos vagy bankkártyás fizetéssel, ez utóbbi esetén
	Szolgáltató internetes oldaláról továbblépve a vele szerződésben álló bank
	honlapján történhet. A banki fizetőoldalon felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Rendszerünk
	automatikus visszaigazoló e-mailjének – mely tartalmazza a vonalkódot ill. a
	vásárlási azonosítót – kiküldésével, illetve az egyes tranzakcióknak a honlap
	megfelelő menüpontjában való megjelenítésével igazolja cégünk az adott vásárlás
	sikerességét (sikertelenségét). Az automatikus visszaigazoló e-mailt a Vevő
	által megadott e-mail címre küldjük. A hibás e-mail cím megadásából fakadó
	minden kárért felelősség Vevőt terheli. A vevő által megadott vásárlási adatok
	alapján a Szolgáltató jelzése alapján a Nemzetközi Cirkust Bt. elektronikus
	számlát állít ki, melyet a vételár megfizetését követően haladéktalanul
	eljuttat vevő részére az általa megadott e-mail címre.
	
	 
	
	6.           
	JEGYVÁSÁRLÁS ÉS FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL
	
	A
	jegy vételárának átutalással történő kiegyenlítését felek akkor tekintik
	teljesítettnek, ha azzal a Vevő által megjelölt pénzforgalmi számla teljes
	egészében megterhelésre kerül, és ezzel egyidejűleg erről eljáró bank
	visszaigazolást küld a Szolgáltatónak. Amennyiben a tranzakció bármilyen okból
	sikertelenül zárul, cégünk az eljáró bank válaszüzenetét a vásárló tudomására
	hozza.
	
	A
	sikeres tranzakció után rendszerünk automatikus visszaigazoló e-mail
	kiküldésével igazolja az adott vásárlás sikerességét. Az automatikus
	visszaigazoló, a vásárlási azonosítót is tartalmazó e-mailt a Vevő által
	megadott e-mail címre küldjük.
	
	 
	
	7.           
	A Belépőjegy megvásárlásán túlmenő szolgáltatás, vagyis a
	Rendezvény tényleges lebonyolítása tekintetében a Vásárló a Rendezvény
	szervezőjével, azaz a Nemzetközi Cirkusz Bt-vel (01-06-734244)
	(a továbbiakban: Rendezvényszervező) kerül szolgáltatási jogviszonyba. A
	Szolgáltató a Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt,
	tevékenysége és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésében való
	közreműködésre korlátozódik. A Szolgáltató és a Rendezvényszervező által
	nyújtott szolgáltatások – és az értük való felelősség – tehát elkülönülnek. A
	Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező
	kötelezettsége. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt
	Belépőjeggyel látogatott Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók
	szereplése, illetve előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy
	elmaradása kapcsán. A Belépőjegy ennek megfelelően egy szerződés a
	Rendezvényszervező és a Vásárló között, amelyben a Rendezvényszervező vállalja
	a Rendezvény lebonyolítását a Vásárló pedig megfizeti a Belépőjegy
	ellenértékét.
	
	8.           
	 A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amelyhez
	engedély szükséges és ezáltal engedélyköteles.
	
	9.           
	A weboldalon 16. életévét be nem töltött természetes személy nem
	vásárolhat. A Vásárló a “Fizetés” vagy „Fizetési kötelezettséggel járó
	megrendelés” gomb megnyomásával fogadja el a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés
	feltételeit, egyben jelen ÁSZF rendelkezéseit. A szerződés létrejöttével a
	Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket – így különösen
	az ÁSZF II. pontjában foglalt tájékoztatást – megismerte és magára nézve
	kötelezőnek elfogadta, továbbá a Szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges
	adatai kezeléséhez az ÁSZF-ben valamint az Adatkezelési Szabályzatban
	meghatározott körben hozzájárult.
	
	10.        
	A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek,
	iktatásra nem kerül, így utólag nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét az
	elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a Szolgáltató a
	számvitelre és adózásra vonatkozó jogszabályokban meghatározott határideig
	őriz.
	
	11.        
	A Felek közötti szerződés magyar nyelven jön létre.
	
	12.        
	A Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót és Vásárló kifejezetten
	tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani.
	Az ÁSZF módosításának esetén a Szolgáltató a Vásárlót a változások www.magyarnemzeticirkusz.hu
	oldalon történő közzététele útján értesíti, a módosítás hatályba lépését
	megelőzően legalább nyolc (8) nappal.
	
	 
	
	A
	45/2014. (II. 26) Korm. rendelet 11. §-a szerinti, a távollévők között kötött
	szerződésekre vonatkozóan a szerződéskötést megelőző tájékoztatás:
	
	 
	
	A
	Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót az alábbi adatokról. Kérjük kedves
	Vásárlóinkat, hogy a jegyvásárlás (vagy esetlegesen egyéb termék vásárlása)
	előtt ezeket az adatokat tanulmányozzák át, és kizárólag ennek ismeretében
	vásároljanak (a jogszabály szóhasználatával: “kössenek szerződést”)!
	
	a) A
	szolgáltatás, vagyis a Rendezvény lényeges tulajdonságai megtalálhatók a
	Rendezvény adatlapján. Az adatlapon teljes körű tájékoztatás található az éppen
	elérhető jegyekről és azok áráról, bruttó formában, amely tartalmazza az
	esetenként fizetendő ÁFÁt, utalással a törvényes magyar fizetőeszközre, “Ft”
	formátumban. A Szolgáltató nem árusít olyan termékeket, amelyekre az egységár
	feltüntetését a jogszabályok megkövetelnék (többféle kiszerelésben kapható vagy
	több darabos termékek). A Szolgáltató weblapján a Vásárló regisztráció nélkül
	megtekinthet minden adatot, illetve vásárolhat is regisztráció nélkül.
	
	b) A
	szolgáltató neve az I. pontban található.
	
	c) A
	vállalkozás székhelye, postai címe, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus
	levelezési címe az I. pontban található. Jegyértékesítés esetén a Szolgáltató a
	Rendezvény szervezőjének nevében jár el. A Rendezvényszervező neve és postai
	címe az esemény illetve rendezvény leírásánál megtalálható. A
	Rendezvényszervező neve és más azonosítási adatai a Belépőjegy elülső oldalán
	is szerepelnek.
	
	d) A
	Szolgáltató üzleti tevékenységének helye az I. pontban megjelölt Székhely. A
	fogyasztó a panaszait a Szolgáltató I. pontban megjelölt bármely elérhetőségére
	címezheti.
	
	e) A
	szerződés szerinti termékért illetve szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás
	adóval megnövelt teljes összegét a vásárlási felület ún. “kosár” oldala
	tartalmazza, megjelölve a bruttó jegyárakat és az esetleges kezelési, illetve
	szállítási költséget. Az itt feltüntetett bruttó árakon felül a fogyasztónak
	további költsége nem merülhet fel.
	
	f) A
	Szolgáltató határozatlan időre szóló vagy átalánydíjas szerződést nem alkalmaz.
	Az ellenszolgáltatás összege az adott vásárlásra vonatkozó valamennyi költséget
	tartalmazza.
	
	g) A
	vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz (mobiltelefon, telefon,
	internetkapcsolattal rendelkező számítógép, tablet stb.) internet-, mobil- vagy
	más elektronikus kapcsolatának, esetlegesen a speciális fizetési mód (pl.
	mobilfizetés) ellenértékeként a Vásárló egyéni előfizetői vagy más szerződése
	alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Szolgáltató
	maga azonban emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.
	
	h) A
	feltüntetett árak az ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegét
	tartalmazzák magyar forintban kifejezve, bruttó árak, az ÁFA összegét magukban
	foglalják. A szolgáltatás jellegéből adódóan egységár feltüntetésére nincs mód.
	Ha a Rendszer igénybevételéért a Vásárlónak kezelési költséget kell fizetnie,
	akkor azt a vásárlás folyamata során a Rendszer pontosan feltünteti. A kezelési
	költség a Szolgáltató szolgáltatásának díja, nem a bankkártya vagy más fizetési
	mód használata miatt számított összeg, hanem ún.
	kényelmi díj. Ez a kényelmi díj jelenti a
	Rendezvényszervező és a Szolgáltató közötti anyagi elszámolás alapját, melyről
	a Rendezvényszervező és aSzolgáltató külön szerződésben állapodnak meg.  A
	kiválasztott szállítási módok további költségekkel járhatnak, amelyet a
	Rendszer pontosan feltüntet. Az ellenszolgáltatás teljes összege valamennyi
	költséget tartalmazza. A Szolgáltató a megszokott bankkártyás fizetés mellett
	több fizetési módot elfogad, amelyek részletes leírását a Szolgáltató Vásárlói
	tájékoztatója, illetve a Gyakori kérdések tartalmazzák. A fizetés és az
	elektronikus jegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba
	gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket kiszállítására
	nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás
	teljesítése automatikus, a teljesítési határidő azonnali. A panaszkezelésre
	vonatkozó szabályokat a jelen dokumentum XII. pontja tartalmazza.
	
	i) A
	fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának határidejéről és
	egyéb feltételeiről szóló információkat a jelen dokumentum VII. pontja
	tartalmazza.
	
	j) A
	termék vásárlása esetén a visszaküldés költségeiről szóló információkat a jelen
	dokumentum VII. pontja tartalmazza.
	
	k) A
	Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az
	elállási jogát illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre
	szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. A
	fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának további
	feltételeiről szóló információkat a jelen dokumentum VII. pontja tartalmazza.
	
	l) A
	kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi
	kötelezettségeket a jelen dokumentum  VIII. pontja részletezi.
	
	m) 
	A Szolgáltató minden munkanapon 10-től 16 óráig telefonos ügyfélszolgálatot
	működtet, amely készséggel áll a Vásárlók rendelkezésére a +36-30-518-02-30
	telefonszámon, illetve az jozsefrichter@hotmail.com e-mail címen.
	
	A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, illetve melléklete
	értelmében a Szolgáltató által értékesített termékkörre jótállási kötelezettség
	nem vonatkozik.
	
	
	 - A
		 Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
		 gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek nem
		 aláírója és annak nem vetette alá magát.
 
	 - A
		 Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés határozott időre jön létre,
		 időtartama Belépőjegy vásárlása esetén a Rendezvény időpontjáig, más
		 esetekben a termék átvételéig tart.
 
	 - A
		 szerződés határozatlan időtartamú szerződéssé nem alakul át.
 
	 - A
		 vásárlási folyamat során a Vásárlónak az ellenérték megfizetésén túlmenő
		 kötelezettségei nincsenek.
 
	 - Szolgáltató
		 részére letétet vagy egyéb pénzügyi biztosítékot a Vásárló nem nyújt.
 
	 - A
		 fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei
		 illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi
		 felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti
		 Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékes felügyelőségek listáját a
		 következőkép érheti el: http://www.nfh.hu/teruleti Az
		 illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye,
		 telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely
		 illetékes felügyelőségnél benyújtható.
 
	 - A
		 békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás
		 közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi
		 szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek
		 közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy
		 (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése. E célból a
		 békéltető testület megkísérli a felek közötti egyezség létrehozását, ennek
		 eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
		 egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
		 A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
		 fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
		 kapcsolatban. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és
		 iparkamarák  mellett működő független testület. A Szolgáltató
		 székhelye szerint illetékes békéltető testület neve:  Budapesti
		 Békéltető Testület, székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em.
		 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
 
	
	
	 
	
	III. A Vásárló adatai
	
	
	 - A Szolgáltató
		 fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárló megrendelését indokolt esetben
		 visszautasítsa, így különösen valótlan, vagy hiányos adatok megadása,
		 illetve a Rendszerrel, vagy a Belépőjegyekkel történő bármilyen visszaélés
		 esetén.
 
	 - A Vásárlót
		 teljes körű felelősség terheli a felhasználói fiókjához tartozó
		 felhasználónév és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő
		 mindennemű vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. A Vásárló
		 vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát
		 adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb
		 módon való megsértése esetén. A jelszó tárolásából vagy a felhasználónév
		 és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a
		 Szolgáltató nem felel.
 
	 - A Vásárló
		 kijelenti, hogy adatai a valóságnak megfelelően kerültek megadásra a
		 Rendszerben. A Szolgáltató kizárja felelősségét a vásárlás során megadott
		 téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért. A
		 Szolgáltató a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően felel a
		 teljesítésért és a számla kiállításáért. A Vásárlónak bármikor lehetősége
		 van adatait ellenőrizni és módosítani. A Szolgáltató jogosult törölni a
		 nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult Vásárló
		 valódiságát ellenőrizni.
 
	 - A
		 Szolgáltató a Vásárló adatait a személyes adatok védelméről és a közérdekű
		 adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. tv. 5 § (1) a) bekezdése
		 alapján az érintett önkéntes hozzájárulása, illetve az elektronikus
		 kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
		 összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
		 szabályai szerint kezeli. Az adatvédelemre vonatkozó részletes szabályokat
		 az Adatkezelési Szabályzat tartalmazza, amely elérhető a vásárlási felület
		 láblécében.
 
	 - A vásárlás
		 során az ún. Kosár oldalon a Vásárlónak lehetősége van a kosár tartalmát
		 módosítani, törölni, vagy újabb termékeket kiválasztani. Az ezt követő ún.
		 Fizetés oldalon adja meg a Vásárló a vásárláshoz szükséges adatait.
		 Amennyiben az adatok javítása szükséges, azt a Vásárló korlátlanul
		 megteheti, mindaddig, amíg nem kattintott a “Fizetés” vagy “Fizetési
		 kötelezettséggel járó megrendelés” gombra. Ezt követően a fizetés – a
		 választott fizetési módtól függően – a fizetési szolgáltató felületén
		 történik.
 
	
	
	 
	
	6.           
	Előzetes regisztráció során jelszó megadásával lehetővé válik,
	hogy a Vásárlónak csak egyetlen alkalommal kell megadnia az adatait és nem
	minden egyes vásárlás során. Az adatok ilyen célú felhasználását a Vásárló –
	leiratkozással – bármikor megtilthatja.
	
	7.           
	A szolgáltatás igénybevételével a Vásárló hozzájárul ahhoz, hogy
	a Szolgáltató az adatokat továbbíthassa az adott rendezvény szervezőjének abból
	a célból, hogy a rendezvény szervezője a rendezvény elmaradásáról, időpontjának
	változásáról vagy a nézőt bármilyen szempontból érintő fontos körülményről
	közvetlenül és azonnali módon is tájékoztatást adhasson, illetve a jegyek
	visszaváltását vagy becserélését közvetlenül intézhesse.
	
	8.           
	A személyes adatokat kezelésével, tárolásával kapcsolatban a
	Szolgáltató az elvárható legnagyobb gondossággal jár el. Az elvárható
	legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló kivédhetetlen támadások által okozott
	esetleges károkért azonban a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
	
	 
	
	
	 - Az internetes jegyvásárlás menete
 
	 - A jegyvásárlás menetére vonatkozó
		 részletes szabályokat a www.magyarnemzeticirkusz.hu weboldal
		 “Jegyvásárlás folyamata” menüpont tartalmazza.
 
	 - A jogszabályok rendelkezéseinek
		 megfelelően a webáruházak kötelesek 48 órán belül visszaigazolni a Vásárló
		 megrendelését. Abban az esetben, ha a Vásárló Belépőjegyet vásárol a
		 Szolgáltató rendszerén keresztül, a jegyvásárlás a fizetés sikeres
		 megtörténte után gyakorlatilag azonnal, valós időben megtörténik, és a
		 Vásárló a megrendelt Belépőjegyeket elektronikus formában azonnal kézhez
		 kapja. Így a 48 órán belüli megrendelés-visszaigazolás helyett a Vásárló
		 magát a Belépőjegyet is tartalmazó visszaigazoló e-mailt ( vagy más
		 elektronikus formátumú üzenetet) veszi kézhez.
 
	 - Amennyiben a
		 Vásárló a vásárlást követő néhány percen belül nem kapja meg a megvásárolt
		 belépőjegyeket, ennek oka feltételezhetően kapcsolati hiba. Fontos, hogy
		 ebben az esetben a Vásárló ne ismételje meg a tranzakciót, hanem
		 haladéktalanul lépjen kapcsolatba a Szolgáltató Ügyfélszolgálatával (+36-30-518-02-30),
		 amely a problémát orvosolja. Ugyanakkor felhívjuk Vásárlóink figyelmét
		 arra, hogy ha 48 órán belül nem kapott visszaigazolást a megrendeléséről,
		 úgy mentesül az ajánlati kötöttség alól, azaz a továbbiakban nem köti őt a
		 megrendelése és nem köteles azt átvenni, kifizetni.
 
	
	
	 
	
	
	 - Vételár, fizetési és szállítási
		 feltételek
 
	 - A vételár kiegyenlítésére, a
		 fizetési módokra, a jegyek átvételére vonatkozó részletes szabályokat a
		 Szolgáltató Vásárlói Tájékoztatója tartalmazza.
 
	 - A banki fizetés során felmerülő
		 esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
 
	 - A vásárlást megerősítő automatikus
		 visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre
		 küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a Vásárlót
		 terheli a felelősség.
 
	 - A Belépőjegyek árának meghatározása
		 az adott Rendezvényszervező hatáskörébe tartozik. A Szolgáltató fenntartja
		 magának a jogot, hogy bármikor megváltoztassa a Belépőjegyek vételárát a
		 Rendezvényszervező utasításai alapján, illetve a járulékos költségek
		 mértékét. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett
		 vásárlásokra.
 
	 - A Belépőjegy kosárba helyezése nem
		 kötelezi a Vásárlót vásárlásra. Amennyiben a Vásárló mégsem kívánja
		 megvásárolni a kiválasztott Belépőjegyet, akkor azt a kosarából bármikor
		 kiveheti, vagy akár az egész kosár tartalmát is törölheti, illetve 20 perc
		 elteltével a kosáridő lejár.
 
	 - A Szolgáltatás
		 keretében fizetés nélküli foglalásra nincs lehetőség. A fizetés és az
		 elektronikus jegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba
		 gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket
		 kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A
		 szolgáltatás teljesítése automatikus.
 
	
	
	A Rendezvényszervező döntésének megfelelően egyes rendezvényekre
	a belépés lehetségessé válhat a megfelelő “okostelefonnal” rendelkező ügyfelek
	számára a telefonjuk felmutatásával is.
	
	7.           
	A vásárlás elektronikus bizonylatait a Rendezvényszervező saját
	székhelyén, illetve a szerverek tárolására szolgáló szerverparkban (Zomsys
	Kft., 2255 Szentlőrinckáta, Kossuth Lajos út 99.) őrzi meg. A Rendezvényszervező
	a vásárlásról ún. e-számlát (elektronikus számlát) küld a Vásárlónak. Az
	elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában
	tartalmazza a számla adatokat. Az elektronikus számla csak elektronikus
	formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú módozata
	eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A Szolgáltató az e-számlát a
	Vásárló által megadott adatok alapján, automatikusan, e-számla szolgáltató
	közbeiktatásával bocsátja ki.  A Vásárló a vásárlási folyamat
	megindításával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az e-számlát.
	
	 
	
	
	 - A saját nyomtatású jegyekre
		 (E-ticket) és mobil jegyekre vonatkozó speciális szabályok
 
	 - A saját nyomtatású jegyeket a
		 Vásárló a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le a saját
		 vásárlói oldalán keresztül PDF formátumban és maga nyomtathatja ki. Az
		 E-ticket belépőjegyeket nem lehet sem személyesen a jegypénztárakban, sem
		 postai úton átvenni. A kinyomtatott E-ticket abban az esetben használható
		 fel, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható.
 
	 - A saját nyomtatású
		 jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából,
		 többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség
		 kizárólag a vásárlót terheli. Az E-ticket belépőjegyet a Vásárló köteles
		 kinyomtatva a Rendezvényre magával hozni. Vásárló tudomásul veszi, és
		 kifejezetten egyetért azzal, hogy az E-ticket-en található vonalkódot a
		 Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrzi és
		 azonnal érvényteleníti. A belépés az első érvényesítés alapján történik.
		 Így az az első jegy érvényes, amelyet a Rendezvényszervező
		 beléptető-rendszere a meghatározott adatokkal elfogadott. Minden további
		 belépési kísérlet érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától
		 a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet
		 felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az E-ticket belépőjegyet
		 vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre
		 nem kötelezhető.
 
	
	
	 
	
	VII. Elállási és felmondási jog
	
	
	 - A vásárlás a “Fizetés” vagy
		 „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása előtt
		 bármikor, következmények nélkül megszakítható. A Vásárló a 45/2014.
		 (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az elállási jogát
		 illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló
		 Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. Ebben az
		 esetben a Szolgáltatónak nem áll módjában sem a Belépőjegyet
		 visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás
		 elmaradása esetének kivételével).
 
	 - Abban az esetben, ha a Vásárló
		 olyan jegyet vásárolt, amely nem adott időpontra szól (pl. bármikor
		 felhasználható múzeumi belépők stb.) illetve, ha a jegyen kívül olyan más
		 terméket (pl. könyv, kiadvány, merchandising termékek stb.) vásárolt,
		 amelyre vonatkoznak a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben szabályozott
		 fogyasztói elállási és felmondási jog szabályai, akkor ezek a jogok az
		 alábbi módon érvényesíthetők:
 
	 - c) Amennyiben a Vásárló nem jegyet,
		 hanem valamely árut vásárolt, vagy nem adott időpontra szóló jegyét
		 kinyomtatott formában futárszolgálat útján kapta meg, úgy azt legkésőbb az
		 elállás közlésétől számított tizennégy napon belül vissza kell küldenie a
		 Szolgáltató székhelyére (1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 57.). A
		 Vásárlót terheli az áru visszaküldésének költsége. A Vásárló felel a
		 termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
		 szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
 
	 - d) Ha a Vásárló
		 jogszerűen eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de
		 legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon
		 belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
		 teljes összeget. A visszajáró összeget a Szolgáltató a Vásárló által
		 igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Termék
		 adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig
		 visszatarthatja a Vásárlónak járó összeget, amíg a fogyasztó a terméket
		 vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
		 visszaküldte.
 
	
	
	 
	
	VIII. Kellékszavatosság, termékszavatosság
	
	
	 - A
		 kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztató a jelen
		 ÁSZF 2. melléklete.
 
	
	
	 A Szolgáltató Szolgáltatásának korlátai
	
	
	 - A Vásárló tudomásul veszi, hogy az
		 internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a
		 Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A
		 Szolgáltató ennek megfelelően nem garantálja a Szolgáltatás és a
		 kapcsolódó honlap hibamentes és zavartalan működését, illetőleg hogy a
		 Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.
 
	 - A Szolgáltató jogosult a
		 Szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb
		 biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes
		 egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés
		 nélkül.
 
	 - A
		 Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvényszervezőktől
		 beérkezett információkat eljuttassa az érdéklődőkhöz. Ugyanakkor a
		 Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatás honlapján az egyes
		 Rendezvényekhez kapcsolódó olyan információkkal, tartalmakkal
		 kapcsolatban, amelyeket a Rendezvényszervező maga rögzített a rendszerben,
		 vagy a Rendezvényszervezőtől kapott információkat rögzítette a Szolgáltató
		 munkatársa.
 
	 - A Szolgáltató csak a neki felróható
		 szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A
		 felelősség mértéke nem haladhatja meg a vásárlási tranzakció értékét.
 
	 - A Vásárló tudomásul veszi, hogy a
		 Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a
		 bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.
 
	 - A Szolgáltató
		 kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vásárló, a Rendezvényszervező,
		 vagy harmadik személy szerződés- illetve jogellenes tevékenysége vagy
		 mulasztása okozott.
 
	
	
	 
	
	
	 - A Rendezvényre vonatkozó szabályok
 
	 - A Rendezvény a meghirdetettnek
		 megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A
		 Rendezvényszervező neve és más azonosítási adatai a Belépőjegy elülső
		 oldalán szerepelnek. Ennek megfelelően a Vásárló tudatában van annak, hogy
		 a Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt
		 Belépőjeggyel látogatott Rendezvény megtartása, illetve az azon fellépő
		 művészek, sportolók, stb. előadásának illetve részvételének minősége, a
		 rendezvény lebonyolítása, megtartása kapcsán. A Rendezvényen való
		 részvétel kapcsán jogviszony és szolgáltatási kötelezettség a Belépőjegyet
		 felmutató személy, illetve a Rendezvény szervezője között jön létre. Ezt a
		 jogviszonyt a Rendezvény illetve a Rendezvényszervező hivatalos honlapján
		 található szabályzatok határozzák meg. A Szolgáltató ezért nem lehet
		 részese a Rendezvényszervező és a Vásárló (illetve a jegy mindenkori birtokosa)
		 közötti esetleges jogvitának, amely a Rendezvény minőségének elégtelensége
		 vagy a rendezvény elmaradása miatt indul. A részvételi feltételek, a
		 Rendezvény illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendje
		 előadásonként és rendezvényenként  jelentősen eltérhet. Ezeket a
		 szabályokat a rendezvényszervező jogosult megállapítani, így a Vásárló a
		 Rendezvényszervezőtől tud e szabályok felől érdeklődni.
 
	 - A Belépőjegy szabadon átruházható.
		 A Vásárló kijelenti, hogy a Belépőjegyet csak akkor adja át más
		 személynek, ha az új jegybirtokos a Szolgáltató ÁSZF-jét elfogadta.
 
	 - Amennyiben a Belépőjegyen más nem
		 kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen feltüntetett Rendezvényre
		 egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja fel annak felmutatóját,
		 egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült Belépőjegy pótlására
		 nincs lehetőség.
 
	 - A Belépőjegyen feltüntetett kezdési
		 időpont tájékoztató jellegű, a tényleges kezdés időpontja ettől eltérhet.
 
	 - A Belépőjegy fajtájától függően
		 digitális és analóg biztonsági megoldásokat tartalmazhat, amely védi a
		 Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a Szolgáltató, a
		 Rendezvényszervező, vagy a Rendezvény helyszínén közreműködő biztonsági
		 szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a biztonsági jelek sérültek,
		 hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit vélik felfedezni, vagy azokat
		 reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a Belépőjegy felmutatójától a
		 Rendezvényre történő belépést megtagadhatják, illetve a Rendezvény
		 területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen indoklással történt
		 kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel a
		 Szolgáltatóval szemben.
 
	 - Bizonyos Belépőjegyek csak bizonyos
		 felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre (gyermekjegy, nyugdíjas jegy,
		 szakmai jegy stb.) A jogosultság meglétét a Szolgáltató a vásárláskor nem
		 vizsgálja. A Rendezvényszervező a biztonsági szolgálaton keresztül
		 jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e a
		 speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható, amíg
		 a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja. Az ilyen
		 indokból történő kizárás esetén a jegy Vásárlója illetve a Belépőjegy
		 felmutatója kártérítésre nem jogosult.
 
	 - Bizonyos esetekben a Belépőjegyek a
		 Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek látogatására
		 jogosítanak fel.
 
	 - A Rendezvényt mindenki csak a saját
		 felelősségére látogathatja. Bár a Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót
		 megtesz a Rendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az
		 esetlegesen felelőtlenül viselkedő látogatók miatt felelősséget nem
		 vállal. Bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt
		 a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem látogatható.
 
	 - A Rendezvényről kép- és
		 hangfelvétel készülhet, amelyen a rendezvény látogatói rögzítésre
		 kerülhetnek, a Rendezvény látogatója ebből fakadóan nem támaszthat sem a
		 Szolgáltató, sem a Rendezvény szervezője, sem pedig a felvétel jogos
		 felhasználója felé semmilyen igényt.
 
	 - A részvételi feltételeket, a
		 Rendezvény illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény
		 házirendjét, a biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek
		 utasításait megszegő Látogatót a Rendezvényszervező a Rendezvény
		 biztonságos lebonyolítása illetve a Rendezvényen tartózkodó Látogatók
		 zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja. Az ilyen
		 indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató kártérítésre nem
		 kötelezhető.
 
	 - A Rendezvények többségében a
		 Rendezvényszervező fenntartja a jogot a fellépő művész személyében, a
		 szereposztásban, illetve a Rendezvényben történt kisebb vagy indokolt
		 változtatásra.
 
	 - Szabad téren megrendezett
		 Rendezvény esetében a Rendezvényszervezőnek lehetősége van tartalék
		 rendezvénynapot (esőnap) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma
		 meghirdetésre került, a Rendezvényszervező bármikor dönthet úgy, hogy a
		 Rendezvényt az esőnapon tartja meg. A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat
		 a www.magyarnemzeticirkusz.hu oldalon
		 keresztül haladéktalanul tájékoztatja, amint a Rendezvényszervezőtől az
		 erre vonatkozó információkat megkapja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a
		 Rendezvény esőnapon való megtartása miatt nem illeti meg elállási jog. A
		 szakmában kialakult általános szokások szerint az időjárás miatti
		 félbeszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is
		 rendben megtartottnak kell tekinteni a Rendezvényt, amennyiben a
		 Rendezvény több mint fele rendben megtartásra került, illetve a Rendezvény
		 kezdése a Rendezvény tervezett hosszához képest 50 %-nál kevesebbet
		 csúszik, vagy 25 %-nál kevesebb ideig kell szüneteltetni. A
		 Rendezvényszervező jogosult ettől eltérő szabályokat meghatározni az
		 esőnapra illetve a részben megtartásra került Rendezvényekre vonatkozóan.
 
	 - A Szolgáltató minden tőle
		 elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény esetleges
		 meghiúsulása esetén a Vásárlót tájékoztassa és a jegyek visszaváltását
		 elősegítse. Ugyanakkor a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény
		 elmaradása esetén a jegyek visszaváltásának folyamatát, helyszínét,
		 határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak megvalósulásáért a
		 Rendezvényszervező a felelős. A Rendezvényszervező haladéktalanul
		 közzéteszi www.magyarnemzeticirkusz.hu honlapon
		 a jegy-visszaváltásra vonatkozó adatokat, amint azokat hivatalos formában
		 megkapta a Szolgáltatótól. A Szolgáltató a Rendezvényszervezőtől érkező, a
		 Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában a Belépőjegyek
		 visszaváltására, a Belépőjegyek vételárának visszatérítésére nem
		 kötelezhető. A visszaváltásra a Rendezvényszervező által megadott, de
		 maximum a meghirdetéstől számított harminc (30) napos jogvesztő határidőn
		 belül, az eredeti belépőjegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása
		 mellett van lehetőség. A Belépőjegy árán felül, – amelyet a visszaváltást
		 végző köteles teljes értéken visszaváltani – sem a Rendezvényszervező, sem
		 a visszaváltást végző nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség
		 megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a
		 Belépőjegyek visszaváltására nincs mód. A Rendezvény elmaradása esetén a
		 Belépőjegy megvásárlása során igénybe vett egyéb szolgáltatások árának
		 visszatérítésének jogosságát aszerint kell megítélni, hogy az egyes
		 szolgáltatások a szolgáltatás nyújtója által teljesítésbe mentek-e.
 
	 - Amennyiben háború,
		 lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz,
		 természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre
		 nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a
		 Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem
		 képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen
		 személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért,
		 amely ezen események következtében előállt.
 
	
	
	 
	
	
	 - A honlapon megjelenő védjegyek és
		 szerzői jogok
 
	 - A Szolgáltatás honlapján megjelenő
		 védjegyek a Szolgáltató, illetve más jogtulajdonosok kizárólagos
		 tulajdonát képezik. Ezen megjelöléseket a Szolgáltató, illetve a
		 jogtulajdonosok kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül
		 harmadik személyek semmilyen módon nem használhatják, nem terjeszthetik,
		 és nem tehetik közzé.
 
	 - A honlapon elérhető információk és
		 más dokumentumok szerzői jogi védelem alatt állnak, az ezekhez fűződő
		 jogok a Szolgáltatót, illetve a jogtulajdonosokat illetik meg. A honlapon
		 elérhető információkat és egyéb anyagokat a Szolgáltató, illetve a
		 jogtulajdonosok kifejezett előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül harmadik
		 személyek a honlap céljától eltérően nem használhatják, nem másolhatják,
		 nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé.
 
	 - A Vásárló által a
		 honlap használatával kapcsolatban közölt megjegyzéseken (pl. chat, blog),
		 észrevételeken, javaslatokon és ötleteken a Szolgáltató korlátlan és
		 kizárólagos felhasználási jogosultságot szerez, ez azonban nem jelenti
		 azt, hogy bármely bejegyzés, megjegyzés stb. a Szolgáltató véleményét
		 tükrözné. A Szolgáltató korlátozás nélkül jogosult a Felhasználó
		 észrevételeinek hasznosítására, felhasználására, átadására, közzétételére,
		 törlésére, nyilvánosságra hozatalára anélkül, hogy a Vásárló részére ezért
		 bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania.
 
	
	
	 
	
	XII.
	A panaszkezelés módja
	
	 
	
	
	 - A Szolgáltató székhelye, a
		 panaszügyintézés helye, az ügyfélszolgálatának levelezési címe,
		 elektronikus levelezési címe, internetes címe és telefonszáma az ÁSZF I. pontjában
		 található.
 
	 - A Vásárló a Szolgáltatónak az áru
		 forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
		 magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban
		 vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval. A Szolgáltató a szóbeli panaszt
		 azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Ha a Vásárló
		 a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
		 nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
		 álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy
		 másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
		 Vásárlónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
		 szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb
		 az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
 
	 - Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a
		 beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja,
		 és a Vásárlónak megküldi, elsősorban a Vásárló által megadott e-mail
		 címre. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A
		 panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban
		 tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság
		 vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az
		 illetékes hatóság, illetve a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető
		 testület levelezési címét.
 
	 - A Szolgáltató nem
		 folytat közszolgáltatási tevékenységet, így nem vonatkoznak rá az ilyen
		 tevékenységet folytató szolgáltatókra vonatkozó speciális törvényi
		 szabályok (speciális  ügyfélszolgálat működtetése, meghosszabbított
		 ügyfélfogadási idő, előzetes időpont foglalás, folyamatos elérhetőség, öt
		 perces bejelentkezési idő, vásárlóvédelmi referens stb.).
 
	
	
	 
	
	XIII. Záró rendelkezések
	
	
	 - A Szolgáltató annak érdekében, hogy
		 azok az ügyfelei is megismerhessék a vásárlásukkal illetve a
		 Belépőjegyekkel kapcsolatos szabályokat, akiknek nincs alkalmuk a
		 Szolgáltató ÁSZF-jét on-line módon részletesen áttanulmányozni, a
		 Szolgáltató felkérte a vele szerződéses kapcsolatban álló jegyirodákat,
		 hogy a jelen ÁSZF-et, de legalább az ÁSZF 1. mellékletében szereplő
		 összefoglalót az irodában jól látható helyen, folyamatosan tegyék
		 elérhetővé mindazoknak a jegyvásárlóknak, akik a Szolgáltató Rendszeréből
		 vásárolnak.
 
	 - A Szolgáltató jogosult
		 alvállalkozókat, adatfeldolgozókat igénybe venni. Az alvállalkozókért úgy
		 felel, mintha a szolgáltatást maga nyújtotta volna.
 
	 - A jelen ÁSZF magyar nyelven
		 készült, értelmezésében a magyar jog szabályai az irányadók.
 
	 - A jelen ÁSZF-ben
		 nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései megfelelően
		 irányadóak.
 
	
	
	 
	
	  
	
	
	 - melléklet
 
	
	
	A Richterpark Kft. jegyirodai tájékoztatója a
	jegyvásárlóknak
	
	(Az egyes rendezvények szervezői eltérő
	szabályokat állapíthatnak meg.)
	
	Hatályos: 2023.10.24-től
	
	
	 - A Richterpark
		 Kft.. (a továbbiakban: Szolgáltató) számítógépes rendszerével különböző
		 kulturális, sport és egyéb eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) szóló
		 Belépőjegyek megvásárlását biztosítja a Vásárlók számára.
 
	 - A
		 Belépőjegy megvásárlásán túlmenő szolgáltatás, vagyis a Rendezvény
		 tényleges lebonyolítása tekintetében a Vásárló a Rendezvény szervezőjével
		 (a továbbiakban: Rendezvényszervező) kerül jogviszonyba. A Szolgáltató a
		 Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt, tevékenysége
		 és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésére korlátozódik. A
		 Szolgáltató és a Rendezvényszervező által nyújtott szolgáltatások – és az
		 értük való felelősség – tehát elkülönülnek. A Rendezvény a meghirdetettnek
		 megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Szolgáltató
		 nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott
		 Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók szereplése, illetve
		 előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy elmaradása kapcsán.
 
	 - A
		 Rendezvényszervező neve és postai címe az esemény illetve rendezvény
		 leírásánál megtalálható. A Rendezvényszervező neve és más azonosítási
		 adatai a Belépőjegy elülső oldalán is szerepelnek.
 
	 - Amennyiben
		 az a Belépőjegyen más nem kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen
		 feltüntetett Rendezvényre egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja
		 fel annak felmutatóját, egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült
		 Belépőjegy pótlására nincs lehetőség.
 
	 - Bizonyos
		 Belépőjegyek csak bizonyos felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre
		 (gyermekjegy, nyugdíjas jegy, szakmai jegy stb.) A jogosultság meglétét a
		 Szolgáltató nem vizsgálja. A Rendezvényszervező a biztonsági szolgálaton
		 keresztül jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e
		 a speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható,
		 amíg a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja.
 
	 - Bizonyos
		 Belépőjegyek a Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek
		 látogatására jogosítanak fel.
 
	 - A
		 Belépőjegy fajtájától függően digitális és analóg biztonsági megoldásokat
		 tartalmazhat, amely védi a Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a
		 Szolgáltató, a Rendezvényszervező, vagy a Rendezvény helyszínén
		 közreműködő biztonsági szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a
		 biztonsági jelek sérültek, hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit
		 vélik felfedezni, vagy azokat reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a
		 Belépőjegy felmutatójától a Rendezvényre történő belépést megtagadhatják,
		 illetve a Rendezvény területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen
		 indoklással történt kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel
		 nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.
 
	 - A saját
		 nyomtatású jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából,
		 lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és
		 károkért felelősség kizárólag a Vásárlót terheli. Az E-ticket belépőjegyet
		 a Vásárló köteles kinyomtatva a Rendezvényre magával hozni. Vásárló
		 tudomásul veszi, és kifejezetten egyetért azzal, hogy az E-ticket-en
		 található vonalkódot a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén
		 elektronikusan ellenőrzi, és azonnal érvényteleníti. A belépés az első
		 érvényesítés alapján történik. Így az az első jegy érvényes, amelyet a
		 Rendezvényszervező beléptető-rendszere a meghatározott adatokkal
		 elfogadott. A következő ugyanazon adatokkal rendelkező jegyeket
		 automatikusan érvényteleníti az első. Minden további belépési kísérlet
		 érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától a belépés
		 megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató
		 személye megegyezik-e az eredetileg az E-ticket belépőjegyet vásárlóval.
 
	 - A
		 Rendezvényt mindenki csak a saját felelősségére látogathatja. Bár a
		 Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót megtesz a Rendezvény biztonságos
		 lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az esetlegesen felelőtlenül
		 viselkedő látogatók miatt felelősséget nem vállal. Alkoholos
		 befolyásoltság, bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer
		 hatása alatt a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem
		 látogatható.
 
	 - A
		 Rendezvényről kép- és hangfelvétel készülhet, amelyen a Rendezvény
		 látogatói rögzítésre kerülhetnek; a Rendezvény látogatója ebből fakadóan
		 nem támaszthat a Szolgáltató felé semmilyen igényt.
 
	 - A
		 részvételi feltételeket, a Rendezvény illetve a Rendezvény helyszínéül
		 szolgáló intézmény házirendjét, a biztonsági szolgálat és egyéb
		 rendvédelmi szervek utasításait megszegő Látogatót a Rendezvényszervező a
		 Rendezvény biztonságos lebonyolítása illetve a Rendezvényen tartózkodó
		 Látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja.
		 Az ilyen indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató illetve a
		 Rendezvényszervező kártérítésre nem kötelezhető.
 
	 - A
		 Rendezvényszervező általában fenntartja a jogot a fellépő művész
		 személyében, a szereposztásban, illetve a Rendezvényben történt kisebb
		 vagy indokolt változtatásra.
 
	 - Szabadtéren
		 megrendezett Rendezvény esetében a Rendezvényszervezőnek lehetősége van
		 tartalék rendezvénynapot (esőnap) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma
		 meghirdetésre került, a Rendezvényszervező bármikor dönthet úgy, hogy a
		 Rendezvényt az esőnapon tartja meg. A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat
		 a www.magyarnemzeticirkusz.hu oldalon
		 keresztül haladéktalanul tájékoztatja, amint a Rendezvényszervezőtől az
		 erre vonatkozó információkat megkapja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a
		 Rendezvény esőnapon való megtartása miatt nem illeti meg elállási jog.
 
	 - A
		 Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a
		 Rendezvény esetleges meghiúsulása esetén a Vásárlót tájékoztassa és a
		 jegyek visszaváltását elősegítse. Ugyanakkor a Vásárló tudomásul veszi,
		 hogy a Rendezvény elmaradása esetén a jegyek visszaváltásának folyamatát,
		 helyszínét, határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak
		 megvalósulásáért a Rendezvényszervező a felelős. A Szolgáltató
		 haladéktalanul közzéteszi www.magyarnemzeticirkusz.hu honlapon
		 a jegy-visszaváltásra vonatkozó adatokat, amint azokat hivatalos formában
		 megkapta a Rendezvényszervezőtől. A Szolgáltató a Rendezvényszervezőtől
		 érkező, a Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában a
		 Belépőjegyek visszaváltására, a Belépőjegyek vételárának visszatérítésére
		 nem kötelezhető. A visszaváltásra a Rendezvényszervező által megadott, de
		 maximum a meghirdetéstől számított harminc (30) napos jogvesztő határidőn
		 belül, az eredeti belépőjegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása
		 mellett van lehetőség. A Belépőjegy árán felül, – amelyet a visszaváltást
		 végző köteles teljes értéken visszaváltani – sem a Rendezvényszervező, sem
		 a visszaváltást végző nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség
		 megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a Belépőjegyek
		 visszaváltására nincs mód.
 
	
	
	2.
	melléklet
	
	A
	kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló tájékoztató
	
	Kellékszavatosság
	A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben a vásárló
	kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
	szerint.
	A vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
	Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által
	választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
	teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
	a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
	ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a
	vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben –
	a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra
	is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az
	indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
	
	Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló
	kellékszavatossági igényét?
	A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
	mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés
	teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
	jogai már nem érvényesíthetőek.
	
	A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
	kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
	feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
	Nemzetközi Cirkusz Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte
	után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba
	már a teljesítés időpontjában is megvolt.
	
	
	
	Termékszavatosság
	
	Ingó
	dolog (termék) hibája esetén a vásárló – választása szerint –
	kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
	
	Termékszavatossági
	igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
	kérheti.
	
	A
	termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
	minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
	leírásban szereplő tulajdonságokkal.
	
	Termékszavatossági
	igényét A vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
	éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
	
	Termékszavatossági
	igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
	gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a
	vásárlónak kell bizonyítania.
	
	A
	gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
	alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
	– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
	forgalomba, vagy
	– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
	időpontjában nem volt felismerhető vagy
	– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
	ered.
	A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
	
	Ugyanazon
	hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással
	párhuzamosan nem érvényesíthető. A termékszavatossági igénynek eredményes
	érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
	vonatkozó kellékszavatossági igényt a vásárló a gyártóval szemben
	érvényesítheti.